Tietosuojapyynnön käsittely

Löydät toiminnot tietosuojapyyntöjen käsittelyyn päävalikon Tietosuoja-välilehdeltä.



Asiakas tiedustelee onko hänestä tallennettu tietoja (tietopyyntö)

  • Etsi asiakasta hakutoiminnolla, jos hakuosumia ei ole, niin hänestä ei ole tietoja järjestelmässä.
  • Jos asiakas löytyy haulla, klikkaa oikean hakuosuman kohdalta "Tietopyyntöraportti" ja toimita se asiakkaalle muiden järjestelmien tietojen ohella.

Raportti sisältää asiakkaasta tallennetut tiedot kuten yhteystiedot ja lahjakortin tiedot. Huomoithan että tietoihin sisältyy myös asiakkaan tai lahjakortin yhteyteen tehdyt sisäiset muistiinpanot.



Asiakas pyytää tietojensa poistoa

  • Etsi asiakasta hakutoiminnolla, jos hakuosumia ei ole, niin hänestä ei ole tietoja järjestelmässä.
  • Jos asiakas löytyy haulla, klikkaa oikean hakuosuman kohdalta Poista lopullisesti. Tällöin asiakasrekisterin asiakas poistetaan lopullisesti.
  • Huomioi myös mahdolliset muut järjestelmät mihin asiakkaan dataa on tallennettu.

Lahjakortit löytyvät edelleen raporteilta, mutta ilman asiakkaan tietoja. Tietosuojapoistoa ei voi peruuttaa.



Asiakas pyytää datavientiä

  • Etsi asiakasta hakutoiminnolla, jos hakuosumia ei ole, niin hänestä ei ole tietoja järjestelmässä.
  • Jos asiakas löytyy haulla, klikkaa oikean hakuosuman kohdalta datavienti ja toimita ladattu JSON-tiedosto asiakkaalle muiden järjestelmien datan ohella.